Uczymy Dzieci Programować

Uczymy Dzieci Programować

Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia „100-lecie Odzyskania Niepodległości z Uczymy Dzieci Programować – podzielmy się radością kodowania”

 

W trakcie realizacji Ogólnopolskiego programu „Uczymy dzieci programować” podjęliśmy wyzwanie dotyczące tematu „Odzyskanie Niepodległości”. W czasie trwania programu wykonaliśmy zadania, które miały na celu rozbudzanie postawy patriotycznej, poszerzenie wiadomości na temat naszej Ojczyzny, poszerzenie umiejętności programistycznych, wprowadzenie elementów kodowania do codziennych zajęć dydaktycznych. Każde zadanie miało swój cel i związane było z programowaniem na macie. Wykonaliśmy trzy zadania. Zadanie pierwsze: Kto to jest patriota i jakim wartościami w życiu kieruje się? Uczestnicy stwierdzili, że patriota to człowiek który kocha swoja Ojczyznę, dba o prawidłową polszczyznę, szanuje drugiego człowieka oraz symbole narodowe. Oczywiście za pomocą strzałek kierunkowych utworzyliśmy „drogowskaz” którymi ten patriota powinien podążać ćwicząc przy okazji nazwy kierunków prawo, lewo, góra, dół. W drugim zadaniu pracowaliśmy z mapą i z matą. Za pomocą kodów ułożyliśmy flagę Polski a tuż obok niej, sprawdzając położenie naszych sąsiadów na mapie fizycznej, ułożyliśmy ich flagi w odpowiednich miejscach na macie. Określiliśmy również główne kierunki geograficzne. Trzecia zadanie okazało się świetnym podsumowaniem obchodów Święta Odzyskania Niepodległości Polski w naszej szkole .W czasie gry planszowej rozegranej na macie do programowania kombinowaliśmy, wybieraliśmy miejsce dla swoich pionków – kubeczków tak, aby utworzyły rząd czterech obok siebie. Fantastycznie odpowiadaliśmy na pytania związane z różnymi kategoriami, które wyznaczały kolory kółek leżące na macie. Aby podzielić się radością programowania na macie do gry zaprosiliśmy klasę III GU wraz z p. Martą. Wspólna zabawa była wielką atrakcją i konfrontacją naszej wiedzy. Graliśmy indywidualnie oraz w parach; jedna osoba rzucała kostką a drugą odpowiadała na pytanie, w kolejnej rundzie było na odwrót.

Rocznica Odzyskania Niepodległości stała się nas wspaniałą inspiracją do pracy z kodem, a udział w wyzwaniu sprawił ze inspiracja i programowanie połączyły swoje siły. Obiecaliśmy sobie, że każdego dnia będziemy stawać się coraz lepszymi patriotami, którzy znają historię naszego kraju a drogowskazem będą serduszka z napisanymi wartościami.

Spotykamy się od niedawna, mieliśmy dopiero trzy zajęcia pozalekcyjne, ale wiemy że programowanie już nam się podoba i czekamy z niecierpliwością na kolejne wyzwania programistyczne.

Wyzwanie zrealizowała p. Zuzanna Szarkowska-Czeczko wraz z klasą VII-VIII SPU oraz p. Marta Januszkiewicz z klasą III GU.

Oprac: Zuzanna Szarkowska-Czeczko oraz Marta Januszkiewicz 

 

Zdjęcia


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.