Paryż – Disneyland - Bruksela

3-8 czerwca uczniowie Szkoły Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej wzięli udział w wycieczce szkolnej Paryż – Disneyland - Bruksela.

Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania centrum stolicy Niemiec - Berlina. Ujrzeliśmy najważniejszy i najbardziej charakterystyczny zabytek miast - Bramę Brandenburską (Brandenburger Tor), wzniesioną jako brama miejska i łuk triumfalny na wzór budowli ateńskich, malownicze miejsce przy Gendarmenmarkt – Dom Koncertowy (Konzerthaus), berliński Potsdamer Platz – przedstawiciel nowoczesnej architektury, handlu, rozrywki i biznesu oraz cieszące się międzynarodowym uznaniem galerie młodych artystów w dzielnicach Berlin Mitte i Prenzlauer Berg. Przejechaliśmy również wzdłuż pozostałości Muru Berlińskiego.

Drugi dzień podróży upłynął pod znakiem podróży z Niemiec, przez Belgię, Holandię do Paryża. Już następnego dnia spotkaliśmy się z panem przewodnikiem i zwiedzaliśmy stolicę Francji. Odwiedziliśmy Ogrody Luksemburskie, Dzielnicę Łacińską z Panteonem, Sorboną, Wyspę Cite, Pałac Sprawiedliwości, Ratusz, Hotel de Ville, Pont Neuf – najstarszy most Paryża, Pola Elizejskie, Łuk Triumfalny, Bazylikę Sacre Coeur. Kolejnym punktem było muzeum sztuki Luwr, w którym spotkaliśmy się z największymi dziełami sztuki, m.in. obrazem Mona Lisa i rzeźbami Nike z Samotraki i Wenus z Milo. Pomimo niesprzyjającej pogody udało nam się wjechać na Wieżę Eiffla i podziwiać przepiękną panoramę Paryża. Podczas rejsu po Sekwanie naszym oczom ukazała się strawiona pożarem Katedra Notre Dame.

Kulminacyjnym punktem wycieczki był Disneyland - park rozrywki, w którym wszystkie atrakcje są inspirowane filmami wytwórni Walt Disney Studio. W bajkowej scenerii skorzystaliśmy z dwóch parków. Czekały tam na nas Statek Kosmiczny, Kosmiczna kolejka górska „Space Mountain: Mission 2”, Karuzela Międzyplanetarna, Tor Samochodowy „Autopia”, Symulator wyprawy w kosmos „Star Tours”, zapierająca dech w piersiach górnicza kolejka górska, azjatycka dżungla z kolejką górską Indiany Jonesa. Pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu na nocleg.

Piątego dnia wycieczki przyjechaliśmy do Brukseli. Odwiedziliśmy dzielnicę europejską, a w niej Radę Unii Europejskiej, siedzibę Komisji Europejskiej i Parlament Europejski. Byliśmy też z wizytą u Manneken –Pis`a, który jest symbolem Brukseli. W późnych godzinach nocnych dotarliśmy na nocleg do Słubic.

W ostatni dzień wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze zajechaliśmy do Gniezna – miasta Początków Państwa Polskiego. Wraz z przewodnikiem udaliśmy się na krótką lekcję historii do Muzeum Początków Państwa Polskiego, a potem na Wzgórze Lecha do Archikatedry Wniebowzięcia NMP. Zobaczyliśmy tam najcenniejsze dzieło sztuki romańskiej w Polsce - Drzwi Gnieźnieńskie. Na dwóch skrzydłach w postaci płaskorzeźby ukazane zostały dzieje św. Wojciecha.

W trakcie podróży organizowane były konkursy z nagrodami o zwiedzanych krajach.

Wycieczkę zakończyliśmy tradycyjnie ostatnim posiłkiem w McDonald`s. Pełni wrażeń ok. północy wróciliśmy do domu.

Organizatorzy

Zdjęcia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.